HortiContact 2023: samen de schouders eronder

Een bijzondere editie, in bijzondere tijden. Zo mogen we de 19e HortiContact-beurs met recht noemen. Door de energiecrisis was het afgelopen jaar immers uitermate uitdagend voor de glastuinbouw. Méér dan dat. Elkaar ontmoeten en ervaringen delen, is daarom belangrijker dan ooit. HortiContact 2023 is daarvoor dé gelegenheid.

 

Je staat er niet alleen voor. Die boodschap willen we vooral overbrengen met het organiseren van deze beurs. Dit sentiment heerst ook onder de exposanten van HortiContact: velen willen juíst aanwezig zijn op deze editie om de bezoekers een hart onder de riem te steken. Daarnaast is het natuurlijk fijn om als ondernemer jouw verhaal te kunnen delen met collega’s.

 

Toekomstbestendige oplossingen

Tegelijkertijd toont deze crisis de innovatiekracht en het doorzettingsvermogen van de glastuinbouw. Ondernemers zitten niet bij de pakken neer, maar zoeken én vinden manieren om energie te besparen en te verduurzamen. Wij als beursorganisatie, en ook de exposanten, spelen hierop in: wij willen jou helpen bij het vinden van toekomstbestendige oplossingen. Om die reden vind je op de beursvloer bijvoorbeeld veel aanbieders van LED-belichting, maar ook schermleveranciers. Zaken die kunnen helpen om energie te besparen. Zodat deze unieke sector blíjft floreren.

 

Tunnel van de toekomst

Hoe innovatief de tuinbouw is, blijkt ook in de ‘Tunnel van de Toekomst’; een nieuw element op de beurs. In een speciale tunnel worden innovaties getoond. Bezoekers kunnen met hun Smart Badge digitaal stemmen op de innovatie die hen het meeste aanspreekt. Op basis hiervan wordt de publieksprijs uitgereikt.

 

Werken & Leren Tour

Het vinden van voldoende arbeidskrachten is voor veel ondernemers een uitdaging. Daar springt HortiContact weer op in met de Werken & Leren Tour. In het kader van de tour worden studenten uitgenodigd om de beurs te bezoeken. HR-managers van aanwezige bedrijven laten zien hoeveel kansen de tuinbouw biedt en hoe breed het speelveld is.

 

Smart Badge

Dit jaar wordt er wederom gebruik gemaakt van het Smart Badge-systeem. Wanneer je je voorafgaand aan de beurs registreert via de HortiContact website ontvang je een e-ticket. Dit ticket wissel je bij de ingang in voor een persoonlijke badge, gekoppeld aan jouw gegevens. Wanneer de bezoeker de badge bij een stand voor de reader houdt, kunnen bezoekers bijvoorbeeld bedrijfsinformatie opvragen, meedoen aan acties, solliciteren op een vacature en informatie vergaren over innovaties. De bezoeker ontvangt na het beursbezoek alle informatie in hun mailbox.

 

Gemoedelijke sfeer

HortiContact staat bekend als een beurs met een gemoedelijke sfeer. Een beurs die voelt als een warme deken. De Full-Service-Formule draagt hier absoluut aan bij. Dit jaar breidt HortiContact deze formule uit met de inzet van multiwagons; exposanten, maar ook bezoekers, worden op deze manier, naast de vele horeca punten, voorzien van een drankje. Het team van HortiContact wenst een ieder een inspirerend beursbezoek en veel succes met de uitdagingen die de ondernemer voor de kiezen krijgt. Laten we samen de schouders eronder zetten!